Wednesday, March 13, 2013

bila cinta kerana Allah T_T


cinta...
sering saja kita dengar tentang cinta kan?
tapi...faham ke kita apa tu cinta?
cinta sebenar...mcmana agaknya...

hari ni...banyak yg Allah sampaikan pada aku tentang cinta..
sangat lucu dan mnyedihkan bila menoleh epilog silam kehidupanku
diari2 ku mungkin da hangus terbakar dah jadi abu dah pun...
tapi isinya tak semudah itu utk dilupakan
gila dibuatnya bila ingatan menerjah
namun ku tahu,,,aku harus kuat!!

payah...perit...memang benar sukar melepasinya
tapi aku kena usaha juga tuk menjauhi masa silam sejauhnya
mata dicipta diletak cantik di depan
untuk terus melihat ke masa hadapan..merancang untuk itu...
bukan terus meratap zaman jahiliyah dulu....
masa takkan mengundur ke belakang...
dan Allah takkan menguji hamba NYA dgn sesuatu yg tidak mmpu ditanggung...
aku tak di kecualikan dlm ujian itu...

Allah Tuhanku...
pandanglah aku ini..hamba Mu yg byk dosa...
maafkan ku andai mereka terlalu menyanjungku
meletakkan aku di tempat yg tidak selayaknya utkku gapai
melihatku dgn kekaguman yg tak patut aku peroleh..
usah tertipu dgn luaran dan kata2... T_T
ampunkan aku wahai Pencipta jiwaku...
ampunkan aku atas apa yg mereka tidak tahu tentangku...
buruknya aku...hinanya aku...jahilnya aku...
hanya Engkau saja Yang Maha Mengetahui...
betapa berdosanya aku saat berkata tanpa berbuat...
aku takut pada Mu Cinta ku...  T_T

aku takut padaMu wahai Cinta Agungku...
takutnya aku akan hilangnya cinta Mu...
takutnya aku akan rasa berdosa seperti ini..
takut ku bukan pada azab Mu semata Ya Tuhan...
takut aku kerna rasa bersalahku pada Mu...
kadang aku lupa pada neraka Mu...
kadang aku terlalu mengejar nikmat syurga Mu..
kadang aku terbuai keindahan dunia fana ini...

dan kemudian...
aku tetap kembali menangisi dosa2 ku...
alangkah malunya diriku ini mengadap Mu Ya Rabbi... T_T
sudikah Kau melihatku yg hina ini...?
walau aku tiada jawapan pada tiap persoalanku...
aku tetap mahu kembali pada Mu...
walau dlm keadaan sehina apa pun diriku...
kerna cinta yg Kau berikan aku rasa suatu ketika dulu
di saat tiada siapa bersamaku.. Engkau saja yang ada untukku...
kerna itu takkan mudah apapun membuatku kalah
aku tetap mahu mendekati Mu kembali..
walau jatuh berkali2..akan ku bangun lagi..
walau dalam keadaan yg sangat buruk busuk hina sekalipun aku
kembali pada Mu tetap menjadi kesukaan ku...
kerna aku tahu.. Kau Maha Pengampun..Maha Pengasih..Maha Penyayang...
dan kerna ku juga tahu...maksum bukan sifatku...
kerna itu aku perlu selalu mencari jalan kembali pada Mu...
cukuplah hanya sekali aku menggali liang lahadku sendiri... T_T

cinta Mu yang benar dan sebenar benarnya cinta Ya Allah...
kadang aku gila dibuatnya...
seakan tidak percaya dgn apa yang aku lalui...
semakin hari semakin aku bingung...
apakah jalan yg Kau tentukan untukku ini?
kenapa diri ku yg hina ini di pilih untuk itu wahai Cinta ku?
berat terasa pada bahu ku yang lemah ini wahai Tuhanku...  T_T
tanpa cinta dan pertolongan dari Mu mana mungkin aku mampu harungi semua ini...
aku tiada alasan untuk menidakkan takdir Mu...
jalan yg Kau tentukan untukku ini sangat sukar namun sgt indah...
sangat payah...namun sangat cantik...
keharuman dan cahayanya tersebar ke seluruh alam...
menyinari dan mewangi harumnya pada yang bersama...
benar tiada ikatan sekukuh ikatan kerna cinta pada Mu...
di situ lah bermula pengorbanan dan perjuangan...
bila jasad dan nyawa jadi gadaian utk mdapatkan cinta Mu Yang Hakiki...
di situ ade jawapan tentang hakikat diri...

Cinta Agung ku...
pertemuan dengan Mu yang selalu di nanti...
bukan utk mematikan diri ini dari dunia
tapi untuk mempersiapkan diri ini agar bahagia di sana
dan bahagia diriku adalah jika aku dapat bertemu dengan Mu dan kekasih Mu... T_T

aku belajar dari segala apa yang aku lalui..di dunia yg sekejap ini...
walau usiaku belum pun mencapai dewasa..
namun byknya episod hidupku membuatku byk tahu..yg mereka tak tahu...
dan aku selalu berdoa utk adik2 yg dipimpinku agar tidak mengulangi apa yg aku lakukan..
suatu ketika dulu...yg mereka tidak tahu...tapi aku tahu Allah tahu semuanya..
Kau takkan letakkan aku di mana2 pun jika bukan utk mendidikku
sama ada aku mampu bertahan atau tersungkur
itu semua dalam percaturan Mu...

apa yang aku mampu hanya berusaha utk tidak di benci oleh Mu
kerna aku hanya mahu di sayangi dan di cintai oleh Mu
cinta aku ini hanya sedikit utk di bahagi2 kan...pada mereka...
tak setanding cinta Mu yg mengcukupi pada setiap hamba Mu...

maka selayaknya aku mengejar cinta Mu terus menerus...kamu juga perlu begitu...

Allah Cinta Agungku...
selamanya aku mahu begini...

T_T



No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit