Tuesday, March 19, 2013

4 jamadilawal 1434 = 16032013 =')


hari yang sangat indah buat diri ini
Allah makbulkan byk doa ku pada hari tersebut
seperti biasa...Allah beri time aku da lupa aku pernah minta...
dan kadang2, aku hanya terfikir saja...
tapi nampaknya Allah lebih cepat perkenankan...
SubhanaAllah... Alhamdulillah... Allahu Akbar...
Allah sgt baik pada diriku..
sedangkan aku? hmm... sedihnyee... T_T

hari tu.. banyak airmataku mengalir
aku tak tahu cara seperti apa utk membalasnya
Allah tak perlukan apa2 balasan drpd makhluk
bahkan makhluk la yg perlukan pembalasan daripada Allah
aku hanya mampu menangis dan menangis
tanda bersyukur dan tanda malu ku pada Cinta Agung ku...
airmataku juga tanda bersalah aku pada Tuhan ku...
tanda malu yg tak terjangkau...kekesalan yg tak tertanggung...
masakan aku tidak malu pada Pencipta ku...
di saat diriku penuh dgn maksiat hati dan mata..jauh dari Nya...
Dia tetap ada untukku.. memberi padaku.. setiap saat...
bahkan percaturan Nya untukku sgt indah semuanya...
Ya Rabbi... ampunkan aku...hambaMu yg tak setia.. T_T
aku takut pda Mu Ya Allah... takutku kehilangan cinta Mu.. T_T

Engkaulah sebaik2 Penolong ku wahai Tuhan ku..Cinta Agung ku...
selalu mendengar rintihan hati ku.. walau tak terluah dlm perkataan...
selalu memakbulkan doa2 ku... walau aku banyak dosa..
aku takut Ya Allah... apa ini ujian utkku?? atau apa... aku pun tak tau.. T_T
yang aku tahu dan aku mahu hanya mencintai Mu seluruh hidupku...
aku mahu bantuan daripada Mu untuk itu wahai Pencipta ruh dan jasadku...
Peliharalah diri ku dari dosa2 besar yg menjauhkan aku dari Mu
Kau jaga lah hati ku ini Ya Allah... agar ia selalu ada untuk Mu...

Allah Maha Pengasih..Allah Maha Penyayang...
selalu ade bersamaku.. mendengar doa2 ku meski ia hnya anganan belaka
memberi padaku walau aku hanya bermimpi saja utk semua itu
aku tahu... Dia sedang menambahkan keyakinan ku pada Kuasa yg ada pada Nya...
aku tahu... Dia sedang mendidik ku untuk bersabar..yakin..berharap..dan bersyukur...
aku tahu... Dia sedang menguji ku... sekuat mana pergantunganku pada Nya...
aku tahu... Dia selalu ada untukku saat aku benar2 berharap pada Nya...
aku tahu... Dia akan mengingati ku...di saat aku ingat pada Nya..
Allah sangat dekat... penuh kasih sayang...takkan biarkan hambaNya sendirian...

sukar tuk aku luahkan perasaan yg kurasakan ini..
aku tak layak utk mendapat semua ini kerna derhakanya diriku pada Mu...
tapi aku juga mahukan semua itu.. rasa ini..
apa yang aku mampu lakukan hanya menyampaikan pada yg lain...
tentang Cinta dan kasihsayang Mu Ya Allah...sgt indah... T_T
aku hanya mampu mngajak yang lain supaya turut sama mencintai Allah..
turut merasai betapa murni dan tulusnya Cinta Allah..kasihsyg Allah..
aku mahu mereka merasakan..tapi mereka sendiri yang perlu usahakan..
kerna aku tidak mampu memberi CINTA bagi pihak Pencipta ku..
Cinta itu milik Dia..mutlak.. Dia mennyintai org yg Dia berkehendak utk itu...
basahilah hati2 kami semua dengan Cinta Mu Ya Rahman Ya Rahim..
agar kami sentiasa cinta dan rindu pada Mu...rindu tuk bertemu Mu...ameen..

dan benar...
aku benar rindu untuk pulang pada Mu... T_T

hari tu aku ingat banyak pengajaran dan pemberian dari Mu utkku n kami...
saat aku gembira - Kau tambahkan lagi berita gembira utkku...
saat penat menunggu - Kau ajar aku untuk berlapang dada
saat ku rasa rimas - Kau ajar aku utk bersabar
saat di rumah Mu- Kau rasakan Cinta Mu pada kami semua
saat semua berselawat pada kekasih Mu - Kau datangkan rasa rindu pada Penghulu ku..
saat bersama mereka - Kau wujudkan rasa kasihsayang..ukhuwah kerana Mu..
saat mahu pulang- Kau temukan aku dengan saudara baru ku.. Allahu Akbar.. T_T aku terharu...
saat sesat di highway - Kau datangkan penyelamat yg tlg kami balik ke jln uia
saat kami buntu - Kau berikan ketenangan melalui ayat2 suci Mu..qasidah2 penyejuk hati
saat tlepas dari masalah - Kau nampakkan beberapa insiden di jln raya utk kami muhasabah T_T
saat tiba di uia,lewat- Kau tetap permudahkan kami masuk tanpa soaljawab dengan pengawal..
dan banyak lagi...aku tak mampu meluahkan lagi...

aku sudah penat menulis...menangis.. mahu beradu sekarang... dengan lena...
harap dapat mimpi peringatan lagi... macam yg sebelum2 ini... aku rindu mimpi2 itu...

selamat lena dalam iman wahai diri yang akan mati nanti...
tidurlah dengan tenang cahaya keharumanku...
assalamualaikum..

zzz....









 

No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit