Thursday, January 3, 2013

biarkanku dgn hijabku :)


hijaabku..
temanilah aku hingga saat Dia menjemputku pergi...
diri ini mahu sentiasa bersamamu...
walau sukar dan payah jalan yg ku harus lalui bersamamu...
walau pahitnya mujahadah itu...
tiada erti penat lelah mpertahankanmu...
teruslah bersamaku...
demi cinta Nya...
hingga aku kembali pada Pencipta ku...

Allahu Rabbi...
bantulah aku utk tegar bersama hijabku...
jangan Kau pisahkan kami...
tiada daya dan upayaku
melainkan dgn pertolongan n kekuatan daripada Mu

sungguh kejahilan masa lalu mengajarku tentang kekuasaan Mu
sungguh kejahilan masa lalu membuatku malu mengaku aku hamba Mu
sungguh kejahilan masa lalu  membuatku mahu lari jauh dari semuanya 

kekalkan nikmat ini Ya Rabbi..
kekalkan aku dengan perasaan ini
kekalkan aku dengan airmata ini
kekalkan aku dalam kemanisan berhijab
untuk Mu...
Allah, Tuhan ku..Tuhan mu..
Tuhan sekalian alam...

~Allah Cinta Agungku~

hanya itu yang aku tahu
hanya itu yang aku mahu

aku masih di sini
menanti pertemuan abadi


4 comments:

  1. sajak seorang gadis berpurdah....hebat ^_^ ....ingin mengenali awk...tp...tidak tahu bagaimana...apa2 pun...awk wanita yg baik...teruskn mencari redha illahi...walau sesusahmana teruskn mendaki...jatuh sekali bangkit kembali...insyaAllah perjuanganmu ini...disana ada tempat menanti...syurga illahi :) ...insyaAllah...sy mendoakn kamu wahai saudaraku...teruskn perjuanganmu :)..ingin mengenali dirimu...kamu sngt istimewa...sy tertarik...emmm...sy tinggalkn no sy ye ^_^...0199483813...msjlah jika sudi...sy nk brkwn..dan mengenali org hebat seperti kamu...ye...Assalamualaikum :)

    ReplyDelete
  2. sajak seorg yg byk dosa... sedih... usah cuba mngenali..dan usah mcari bgmana caranya.. apa2 pun.. baikburuk diriku dlm pengetahuan Allah sahaja... jatuh bangunku juga dengan izin dariNya... syurga neraka juga masih kabur mana akhirku... tiada yg istimewa padaku.. usah tertarik..wanita fitnah dunia..jgn jadikan aku sbhgian drpd fitnah itu kala aku tlah lari darinya.. maaf sy tak berminat..dan sy tak hebat.. Allah saja yg Hebat..Maha Hebat.. waalaikumsalam wrt wbt.

    ReplyDelete
  3. :) ....moga Allah merahmati dirimu...wahai saudara islamku :)

    ReplyDelete
  4. jazakallahu khayran.. moga Allah merahmati kita semua saudara seaqidah.. ameen.. btw, ni syair sebenarnya...tak suka sajak.

    ReplyDelete

berkatabenarlahwalaupunpahit