Tuesday, January 29, 2013

baru kejap..tapi..rindu gile dah..


rindu...

huuu... baru je kejap xjumpa akhowat...hidup rasa xbest da..
sunyi... bosan... ntahla aku pun tak faham rasa ni macam mana..
tak reti pula nak tafsir apa yg aku rasa ni...
walau byk yg boley d buat kt rumah ni..
tapi lain... lain sgt bila bersama jemaah...
lain sgt bila bersama mereka semua...
tak sampai seminggu rasanya..
takpela..esok da nak balik sana balik..
lusa da boley jumpa mereka..
boley solat same2.. baca matuhrat same2..
nasyid sama2(aku da ditarik join grup nasyid :P)
tido sama2.. dapat qiam sama2... baca qur'an sama2...
gi daurah, ta'alim, mukhayyam... rindunyee... hmmm...

kadang2 rasa lemah bila jauh dari mereka..
tapi aku telah cuba sedaya upaya utk tetap sama walau di manapun aku berada,
wlau aku takde mereka or kehilangan mereka sekalipun, Allah itu tetap ada..
Tuhanku takkan pernah hilang.. akan selalu ada.. bersama hamba2 yg mencariNya...
sekarang aku pasti..dan tahu.. aku sedang di uji utk jauh dari mereka..
mungkin suatu ari nanti aku perlu pergi jauh dari mereka..
aku pun tak tau... Allah lebih mengetahui akan jalanku...
dan...
aku sedang belajar utk redha dgn segalanya...

walau dimanapun kita berada... sentiasa lah melangkah dgn nama Allah...
moga berakhir kita nanti juga dengan nama Allah...

aminn....






No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit