Thursday, October 6, 2011

031011

alhamdulillah...
pada tarikh ini..
genap setahun aku pakai purdah
=)

hanya Allah sahaja yang tahu betapa syukurnya aku
dapat menghijab diri dan di beri kekuatan dari sisiNya
menangkis segala fitnah buruksangka hinaan tohmahan umpatkeji
jika bukan kerna Dia...
mana mungkin aku sekuat ini?
meninggalkan segala keinginan hati kerna Dia?

perhiasan.cintamanusia.keseronokan.kemegahan.kecantikan.hiburan.mainan.
hidup dgn semua tu buat aku jadi makhluk yg sgt jahil dan sgt bodoh
syukur padaMu YA RAbbul 'Alamin...
KAu jauhkan aku dari semua tu...setelah Kau rasakan itu semua padaku...
aku sedar...itu tidak lain kerna apa yg aku pernah lafazkan suatu masa dulu...

ada apa pada pujian org ramai kerna kecantikan? cantik ke?
apalah sgt title 'princess', 'hotbabe' or 'fashion icon' jika dibanding dgn 'bidadari'?
jadi aku memilih tuk dapat title bidadari.
bidadari syurga dunia dan bidadari syurga akhirat kelak..
itu impianku..moga Dia permudahkan jalanku menujuNya...

Allah..Tuhanku Yang Maha Pengasih dan Penyayang...
kadang-kadang aku sgt malu..terasa hina..sangat hina..
kerna dulu aku penderhaka penuh dosa.
tapi Ya Tuhanku..
pengampunan dan rahmatMu lebih besar dari segalanya...
maka dgn itu Kau bantu aku bangkit dari lamunanku.
Kau alihkan arah tuju hidupku..
dari kegelapan kepada cahaya..
dan aku mahu selalu dalam cahayaMu..
KAu lah Cahaya di atas cahaya.
Penunjuk jalan agar kami pulang dgn gembira kepangkuanMu...

SubhanAllah~
Maha Suci Allah Tuhan Sekalian Alam...


No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit