Sunday, February 17, 2013

aku sangat inginkan itu... T_T


aku ingin...
dan tersangat inginkan
untuk berjuang dengan hijabku
bukan sebagai bebanan
dimana pun tanah terpacak kakiku
hingga akhir hayat bersulam badan
juang hingga titisan airmata terakhirku.

aku ingin...
dan tersangat inginkan itu...
berjuang dgn niqab di wajahku
saat ramai yang menekanku
saat ramai yang melukakanku
saat ramai yg memandang rendah akan diriku
walau sekencang ribut pelurumu
takkan mampu menggoyahkan ku

aku ingin...
dan tersangat inginkan ia...
berjuang di jalan Dia
menjadi pembela agamaNya
walau tak di minta akan Dia
itu tanda cintaku padaNya.

apakah nilai aku di sisi Nya...
andai aku tidak menjaga agamaNya... T_T

biarkan aku terus begini
mencari dan terus mencari
setinggi manapun mahu ku daki
sejauh manapun inginku jejaki
sesukar manapun akan ku tetap berdiri
menuju pertemuan abadi
yg selalu aku rindui... T_T

masih jauhkah perjalananku ini? 

...



ok da boleh tidur sekarang ya...zzz~


No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit