Thursday, May 10, 2012

sy xleh jauh dari akhawat ;(

sekarang ni aku da dalam dilema da...

'kakmimi...kakmimi da nak abis ke?'
'kakmimi..janganla balik kelantan dulu...'
'kerja la kat sini (means area gombak) dulu..duk ngan akhawat...'
'mimi..bantulah kami kat sini..' (means keje dakwah)

Allahu Rabbi...
bantulah hambaMu yg lemah ini dlm membuat keputusan..
sungguh hatiku sgt dekat dgn mereka..
bagaimana aku bisa jauh dari mereka n meninggalkan jln dakwah yg dibina bersama..
ramai lagi yg perlukan bantuan..
ramai lagi yg mencari...
ramai lagi yg perlu di tarbiyah..
aku xmahu berhenti dalam jalan yg ku pilih ini..
masih belum byk lagi bantuanku..
masih kurang lagi jasaku pada mereka..
ilmu ku juga masih belum mantap..
aku juga perlu sering dalam jemaah,,
aku perlu di tarbiyah..
imanku masih lemah...
aku mahu sentiasa bersama dgn akhawat...
aku mahu sentiasa dalam jemaah...bersama2 mereka...
sekarang aku di didik untuk meggalas tgjwab baru...
memberi pada yg mencari..
mencukupkan pada yg meminta..
mana mugkin aku berpatah balik sbelum aku memulakannya?

bagaimana cara utk aku yakinkan org2 terdekatku untuk memahami kerja ku?
untuk turut sama membantu jalan dakwah yg aku pilih?
dalam masa yg sama aku juga mahu berada di samping ibubapaku...
Allah...bantu aku..

aku buntu...
;(

p/s; wat masa skrg aku memang sengaja melambat2kan keje sekolah(research thesisku) semata2 utk berlama-lama dgn akhawat fillah kt sini (uia tercinta)..byk lagi yg perlu aku buat kt sini..dan aku juga dalam proses pemulihan dan pencarian...moga Allah membantuku...amin..




No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit