Tuesday, October 16, 2012

puisi sedih adik aku yg aku suke..aku pun xtahu..


xdok ko ore. hok sie ko kawe. mugo bukey ore seney. tp ngidey mace2.
buke stakat roti paye, nasik ike, nasik aye, tp bnyk ag sapa ore xleh baye.
nok brutey malu kokre. mugo xdok gaji hujung bule. pehey molek dale2.
kisoh kawe nasib bade. buke lapa kasih saye. aptah lagi gilo baye.
harap xdok hok laye. lamo kea gilo ngoye. hari molek cuaca terey,
kito gura jare2. sambil tggu final bola pade. xkiro duk klate xkiro duk shah ale,
ingat tuhe jange tggal smaye. kaloh menea adat meney.stakat ni jah karange kawe.
bye baso laye
 ...
aku syg adikberadik aku sgt2...wlpun nmpak brutal je smua tp mereka sgt menjaga aku n sgt mnyayangi aku... aku tau.. n mereka la yg plg epi bila aku jadi spti ari ni.. mereka juga yg ade saat aku sedih...n skrg aku rinduuu.... nak balik... aku perlukan mak ayah aku...Allah.. berat ujian ini bagiku... hanya padaMu aku berserah diri... andai saja aku bisa meminta agar dijauhkan daripada smua selain kluarga ku.. namun aku tau itu bukan yg terbaik wlpun aku selalu fikirkannya... astargfirullahal'azim....  T_T
 

No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit