Sunday, October 21, 2012

persiapkan diri untuk apa?

aku rasa makin tenang
hati aku makin tenang dan bahagia
bila aku menjauh dari mereka semua

memang menjadi kebiasaan
bila aku resah bila aku gelisah
aku tahu.. saat itu pasti aku melakukan dosa...
pasti aku sedang melakukan kesalahan
atau perkara2 yang tidak di sukai oleh Allah Tuhanku, Cinta Agungku..

pasti saja saat itu, segala kerja aku tergendala
segala amanah di tangguh2
segala apa yg di tugaskan di remehtemehkan
banyak perkara yg dibuat sambil lewa..
ya..detik tu aku tahu aku mula jauh dari Dia kerana sibuk dgn dunia
sibuk dgn perasaan yg menipu dan tiada hala tuju

kenapa perlu di sibukkan sekarang?
sudah bersediakah untuk itu?
sudah mampukah?
sudah di izinkan ibu ayah?

jika semuanya masih belum...jadi mengapa melibatkan diri?
dlm keadaan tidak mengetahui hujungnya.... ada kah? atau tiada kah?

sedang kematian itu pasti..ajal itu pasti menjemput...
tapi....
persiapan diri menuju kematian sering di lupa...

Allahu Rabbi....



No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit