Saturday, June 16, 2012

muhasabah cinta ku~ T_T


wahai...pemilik nyawaku..
betapa lemah diriku ini..
berat ujian dariMu...
ku pasrahkan semua padaMu...

Tuhan..baru ku sedar..
indah nikmat sihat itu...
tak pandai aku bersyukur...
kini ku harapkan cintaMu....

kata-kata cinta terucap indah..
mengalir berzikir di kidung doa ku...
sakit yg ku rasa biar jadi penawar dosaku...
butir-butir cinta airmataku...
teringat semua yang Kau beri untukku...
ampunilah khilaf dan salah selama ini..
Ya Ilahi...muhasabah cintaku...

Tuhan kuatkan aku...
lindungiku dari putus asa...
jika ku harus mati....
pertemukan aku denganMu....


aku nanti pertemuan dgnMu Ya Rabb...
dgr lah doaku..keluh resahku di saat ku benar2 lemah...
ampunkan dosa ku saatku lupa padaMu...
sungguh cintaMu yg Agung n paling utama...
dunia ini hnyalah medan perjuangan penuh tipu daya dan pendustaan...
sampaikanlah aku padaMu dan Rasul Mu...
terimakasih Ya Allah kerna memberi jalan keluar untukku...
terlalu cepat Kau makbulkan doaku..Alhamdulillah...
kini ku lebih tenang dalam kasihsygMu..
jauhi aku dari kegagalan dan kehinaan masa lalu...Aminnn Ya Allah...
Aku pasrah dan akur dengan segala ketentuanMu...InsyaAllah...

;(

No comments:

Post a Comment

berkatabenarlahwalaupunpahit